Sayfalar

27 Mayıs 2009 Çarşamba

YİTİRİLMİŞ YAŞAMLAR.!!


İçim bir hoş, bahardan mıdır bütün bu yorgunluk ve sarhoşluk? Bu gün bütün bir gün gezmek istiyorum sahil kenarlarında. Denize karşı türk kahvesi içmek ve sigaramı derin derin içime çekmek istiyorum. Martıların kanat çırpışlarını seyretmek istiyorum balıkçıların ağlarının üzerinde. Derin derin içime çekmek istiyorum marmaranın kokusunu. Gözlerimi kapatıp hayal kurmak istiyorum. Sonra aylardır ağlayamadığım kadar ağlamak, hepsini bir seferde dökmek istiyorum gözümdeki yaşların. Sebepsiz hiç bir sebep yok aslında beni ağlatacak. Ama istiyorum istiyorum işte. bir keman sesi duymak istiyorum. Arkasındanda, ona eşlik eden bir piyano. gün batımına kadar olduğum bankta kalmak ve önümden geçen bütün insanları izlemek istiyorum. Bu gün bunları istiyorum İSTİYORUM işte...


Yıllar önce beşiktaş sahilinde oturuyordum. Aynen bu yazdıklarım gibi bir gün geçiriyordum.
Bankta oturmuş bir yandan kahvemi içip bir yandan sigaramı tütürüyordum. Birazda sulu gözlülük yapıyordum. O sıralar her olaya ağlar vaziyetteydim zaten. Derken yanıma yaşlı bir teyze geldi. Yaşlı dediğime bakmayın son derece bakımlı ve kibar son istanbul hatunuydu o. Beni öyle öhü öhü görünce kadın acıdı sanırım halime. ( sonra konuşmaya başladık).

- oturabilir miyim?
- Buyurun tabi.
- Neden gözlerin kızarmış bakim senin
- Sizce??
- Kim üzdü seni bu kadar ?
- Kimse üzemez beni
- Peki neden bu göz yaşların
- Şerefsiz ç...... yüzünden.( dedim ama pişmanda oldum sonra ya herifin tanıdığıysa)
- O kim erkek arkadaşın mı
- Evet öyleydi ayrıldık.
- Bak güzel kızım seni ağlatan bir erkek zaten seninle olmasın. ilk göz yaşında senin onu bırakman gerekiyordu.
Dedi bana..
bak sana kendi başımdan geçenleri anlatayım da bir daha bu sebeplerden ağlamayı bırak emi güzel kızım dedi. Ve başladı anlatmaya.

Bundan çok uzun yıllar önce küçük bir sahil köyünde yaşıyordum. Severek evlenmiştim Kocam çok alkol kullanıyordu ve her gece arkadaşlarıyla içmek için eve geliyorlardı. Köy dedikodu yuvasıydı eve gelenlerde cabası oldu benim için. Ben onlar gelince hep kendi odama çekilir saatlerce ağlardım. nedense kocamı da bırakamazdım kimsem yoktu bu hayatta çünkü. Sonra iki çocuğum oldu. ama gel birde bana sor ne zorluklar çektim neler gördüm ne dayaklar yedim. kızım 3 yaşındaydı, oğlumu yeni dünyaya getirmiştim. Derken günlerden bir gün kocam yine o alkolik arkadaşlarıyla beraber eve geldi. İçlerinden biri vardı ki hepsinden kötüydü. İçip içip sızmışlar kocam dahil hepsi. bu pislik herif yanıma geldi saldırdı. yapma etme desemde yapacağını yaptı. Nefret ettim o andan sonra bütün erkeklerden. 2 çocuğumu da bırakıp aldım başımı gittim oralardan. Ama felek rahat durmuyor ki ( işte burda koptum “felek rahat durmuyor ki”) hiç bilmediğim bir şehirdeyim birde istanbul bu şehrin adı. Gencim, güzelim. Bir iş buldum kendime patronum rahat bırakmadı çıktım. kaldığım pansiyonda ki kadın mamaymış ondan kurtuldum. Ama yetmiyor tabi, sadece 2 kötü yok koca şehirde. kadın başına, başa çıkamıyorsun bu soysuzlarla birde felek vurmuşsa sana daha da bir şey kalmıyor zaten. Hayat kadını oldum en sonunda yıllarca midem bulana bulana yaptım bu pis işi.

Siyam : peki çocuklar ?

Her yıl gittim onları görmeye. uzaktan izledim. beni hiç tanımadılar tanımasınlar da zaten bende böyle olsun istemedim. Dedim ya felek rahat durmuyor işte.

yıllar bir birini kovaladı ben en büyüklere oynadım ve mamalığa kuruldum. çok zenginim artık ama içimin acısını ne para ne pul hiçbir şey dindiremez. Hala onları izlerim uzaktan uzağa. İkisi de anaları gibi kadersiz biri esrar işine girmiş diğeri bir adamın kapatması olmuş. İkisi de beni öldü biliyorlar öylede bilsinler.

Eee işte güzel kızım böyle bu teyzenin hikayesi dedi bana gözlerim kan çanağına dönmüştü. Ne diyeceğimi bulamadım ve biraz daha sohbet edip vedalaştık.

Telefonunu verdi bana, ama hiç cesaret edip arayamadım. 3 yıl geçti aradan bugün aramak istedim onu çünkü kim olduğunu çok iyi biliyordum artık ondan zarar gelmezdi. Hem bende büyümüştüm kandıramazdı beni. Aradım.. telefona çıkan bayandan istedim..
1 yıl önce vefat etmiş kendisi inanın çok üzüldüm ne yaptı acaba gittimi tekrar terk ettiği diyarlara.


BENİM SON İSTANBUL HATUNUM, NURLARDA YATARSIN UMARIM EBEDİ ALEMDE....

4 yorum:

  1. Bak ben bu hikayeyi ilk defa duyuyorum.Birincisi bence de c.... ibnesi seni ilk ağlattığı zaman bırakmalıydın.İkincisi al sana hayat dersi.

    Bu yazıyı piç etmek istemezdim ama yoksa sen yok sa siyaaam :D

    Bende diyorum nerden buldu o kadar parayı?

    Pisssss(:

    YanıtlaSil
  2. kızım delimisin ben korkudan teyzeyi aramadım.ama şimdiki aklım olsa arardım dost olurdu onunla. napcak bana şu yaşımda kemale ermişim artık. çok üzüldüm Rabbim rahmet eylsinnn

    YanıtlaSil
  3. üzüldüm yaa..filmlerde izlediğimiz hayatlar hergün yaşanıyor aslında ama biz bilmiyoruz..Allah kötü kader yazmaısn kimseye..

    YanıtlaSil
  4. evet türk filmi deyip geçiyoruz.ama bende inanıyorum ki artık çoğu gerçek hayat hikayeleri.

    YanıtlaSil